Reklamačný poriadok spoločnosti STAVMEN, s. r. o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723
Článok I
Všeobecné ustanovenia
1.1 Tento reklamačný poriadok sa týka právnych vzťahov, ktoré boli uzatvorené so spoločnosťou STAVMEN, s. r. o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723, bez ohľadu na právne postavenie druhej zmluvnej strany, ktorá druhá zmluvná strana však musí byť spôsobilá na právne úkony. Reklamačný poriadok sa primerane spravuje ustanoveniami právnych predpisov platných v SR a to najmä avšak nielen zákonom č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v aktuálnom znení (ďalej len „OZ“), zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v aktuálnom znení (ďalej len „ObZ“), zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v aktuálnom znení (ďalej len ZoOS“) a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v aktuálnom znení.
1.2 V ďalšom texte sa pod pojmom:
Predávajúci/Dodávateľ rozumie spoločnosť STAVMEN, s. r. o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723, ktorá uzatvára právne vzťahu s tretími subjektmi, ktoré sú v postavení odberateľa alebo kupujúceho.
Kupujúci/Objednávateľ rozumie tretí subjekt, ktorý vstupuje do právneho vzťahu so spoločnosťou STAVMEN, s.r.o., IČO: 47 657 723, pričom Kupujúci/Objednávateľ prejavil záujem o tovar alebo služby spoločnosti STAVMEN, s. r. o., IČO: 47 657 723, ktoré služby alebo tovar objednal Kupujúci/Objednávateľ písomnou formou u spoločnosti STAVMEN, s. r. o. alebo na internetovej stránke (eshope) spoločnosti STAVMEN, s. r. o.
Spotrebiteľ rozumie osoba, ktorá v rámci právneho vzťahu s Predávajúcim/Dodávateľom nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, a teda koná ako fyzická osoba.
Faktúra rozumie písomný/elektronický dokument obsahujúci minimálne náležitosti stanovené príslušnými všeobecne záväznými predpismi, pričom je záväzným dokumentom preukazujúcim výšku stanovenej ceny, ako aj jej splatnosť a táto slúži Kupujúcemu/Odberateľovi ako daňový doklad preukazujúci zaplatenie kúpnej ceny tovaru alebo ceny za dodanie služby Dodávateľom.
Záručná doba rozumie dohodnutá, resp. stanovená doba počas ktorej má Kupujúci/Odberateľ právo reklamovať vady kúpeného tovaru resp. dodaných služieb, pričom dĺžka záručnej doby sa spravuje všeobecne záväznými právnymi predpismi SR.
Reklamácia rozumie písomný/elektronický dokument adresovaný Predávajúcemu/Dodávateľovi, ktorým Kupujúci/Odberateľ oznamuje Predávajúcemu/Dodávateľovi vady kúpeného tovaru resp. dodaných služieb.
Eshop rozumie akákoľvek internetová stránka spoločnosti STAVMEN s.r.o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723, na ktorej táto ponúka svoje tovary a služby, pričom za účelom poskytovania služieb resp. predaja tovaru si tento tovar môžu objednať tretie osoby v postavení Objednávateľa/Kupujúceho, ktoré tretie osoby príslušnou objednávkou uzatvoria obchodno-právny vzťah s uvedenou spoločnosťou, a to aj v prípade ak objednávku vytvoria osoby v postavení spotrebiteľa.
1.3 V prípade ak dôjde k uplatneniu reklamácie zo strany Kupujúceho/Odberateľa tento je povinný Predávajúcemu/Dodávateľovi predložiť príslušnú dokumentáciu, ktorá sa vzťahuje na konkrétny reklamovaný tovar/službu, pričom predložená dokumentácia musí byť úplná a predložená s reklamovaným tovarom alebo službou, nakoľko v prípade ak Kupujúci/Odberateľ predloží dokumentáciu, ktorá nebude mať všetky vlastnosti podľa tejto vety, nie je Predávajúci/Dodávateľ reklamáciu vybaviť resp. takúto reklamáciu zamietne ako nedôvodnú.
1.4 Tento reklamačný poriadok dopĺňa ustanovenia všeobecných obchodných podmienok spoločnosti STAVMEN, s. r. o., IČO: 47 657 723 v časti zodpovednosti za vady dodaného tovaru, pričom v prípade ak sa jednotlivé ustanovenia týkajúce sa zodpovednosti za vady vzájomne odlišujú resp. si odporujú, použije sa prednostne na uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru/služieb tento reklamačný poriadok.
Článok II
Právo na uplatnenie záruky Kupujúcim
2.1. Kupujúci/Objednávateľ má právo na uplatnenie zodpovednosti za vady dodaného tovaru/služby Predávajúcim/Dodávateľ v prípade, ak bezodkladne po tom ako vznikli vady na dodanom tovare alebo na dodaných službách tieto písomne vytkol u Predávajúceho/Dodávateľa resp. v prípade ak dodaný tovar alebo služby mali tieto vady už pri ich dodaní a tieto boli Kupujúcim/Objednávateľom vytknuté bezodkladne po tom, ako bol tento tovar alebo služby dodané. Predávajúci/Dodávateľ nezodpovedá voči Kupujúcemu/Objednávateľovi za vady tovaru, o ktorých Kupujúci/Objednávateľ v čase uzavretia príslušného zmluvného vzťahu s Predávajúcim/Dodávateľom vedel, alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa tento zmluvný vzťah uzatvoril, musel vedieť s výnimkou prípadu, že sa vady tovaru alebo služieb týkajú vlastností tovaru alebo služieb, ktoré mal tovar resp. služby mať podľa zmluvy.
2.2. Predávajúci/Dodávateľ zodpovedá za vadu, ktorú má tovar alebo služba v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare alebo službe na Kupujúceho/Objednávateľa, aj keď sa vada stane zjavnou až po tomto čase. Predávajúci/Dodávateľ zodpovedá takisto za akúkoľvek vadu, ktorá vznikne po uvedenej dobe, ak je spôsobená porušením jeho povinností a to v lehote 24 mesiacov odo dňa dodania tovaru/služby Kupujúcemu/Objednávateľovi. V prípade ak je predmetom zmluvného vzťahu medzi Predávajúcim/Dodávateľom a Kupujúcim/Objednávateľom tovar, ktorý bol v predchádzajúcom období užívaný treťou osobou, o ktorej skutočnosti bol Kupujúci/Objednávateľ pri jeho objednaní Predávajúcim/Dodávateľom upovedomený, vzťahuje sa ku predmetnému tovaru zodpovednosť Predávajúceho/Dodávateľa za vady výlučne v rozsahu najdlhšie 12 mesiacov, pokiaľ sa účastníci zmluvného vzťahu nedohodli inak. V prípade ak je predmetom zmluvného vzťahu dodávka služieb Dodávateľa pre Odberateľa, ktoré služby spočívajú v zhotovení diela podľa požiadaviek Odberateľa, poskytuje Dodávateľ Odberateľovi záručnú dobu (preberá zodpovednosť za vady) v trvaní 3 roky, odo dňa riadneho odovzdania diela.
2.3. V prípade ak Predávajúci/Dodávateľ dodá Kupujúcemu/Objednávateľovi neúplný alebo odlišný ako objednaný tovar a dodatočným konaním Predávajúceho/Dodávateľa dôjde k náprave tohto stavu tak, že dôjde k riadnemu a včasnému dodaniu tovaru objednaného Kupujúcim/Objednávateľom, nie je Kupujúci/Objednávateľ oprávnený uplatňovať akékoľvek nároky z vád dodaného tovaru podľa tohto reklamačného poriadku.
2.4. Kupujúci/Objednávateľ je povinný prezrieť tovar pri jeho preberaní a to s ohľadom na povahu tovaru. Ak Kupujúci/Objednávateľ tovar neprezrie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, t. j. že dodaný tovar bol už v čase jeho prípravy na dovoz Kupujúcemu/Objednávateľovi alebo v čase dovozu Kupujúcemu/Objednávateľovi vadný. V prípade vyskytnutia sa vady tovaru zistenej prehliadkou, je Kupujúci/Objednávateľ povinný túto písomne – elektronickou formou, poštou, resp. faxom oznámiť Predávajúcemu/Dodávateľovi a to najneskôr v deň kedy túto vadu zistil, najneskôr však v čase, kedy bola táto vada zistiteľná pri obvyklej prehliadke, pričom v opačnom prípade nebude môcť voči Predávajúcemu/Dodávateľovi uplatniť svoje práva zo zodpovednosti za vady tovaru resp. dodaných služieb.
2.5. Ak sa Predávajúci/Dodávateľ a Kupujúci/Objednávateľ v príslušnej zmluve nedohodnú inak, vady tovaru budú riešené nasledovným spôsobom – prioritne Predávajúci/Dodávateľ preskúma vadu tovaru resp. dodanej služby tak, aby to bolo čo najmenej nákladné a to za primeraný čas s poukazom na povahu zistenej vady, pričom za primeraný čas sa považuje doba obvyklá a dostatočná v rámci obchodných zvyklostí zmluvných strán. Po zistení dôvodnosti vady uplatnenej Kupujúcim/Objednávateľom, Predávajúci/Dodávateľ vadu opraví, alebo ak je to možné celý tovar alebo jeho reklamovanú časť vymení, pričom vymenený tovar alebo jeho časť sa stáva vlastníctvom Predávajúceho/Dodávateľa.
V prípade ak sa na objednanom tovare resp. službe vyskytne vada, v dôsledku ktorej by bola ohrozená prevádzková bezpečnosť podnikateľskej činnosti Kupujúceho/Objednávateľa, pri ktorej súčasne hrozí vznik nadmernej škody alebo by hrozila taká situácia, pri ktorej je bezprostredne ohrozený život alebo zdravie Kupujúceho/Objednávateľa, má Kupujúci/Objednávateľ právo odstrániť zistenú vadu sám resp. prostredníctvom tretej osoby a následne požadovať od Predávajúceho/Dodávateľa náhradu nevyhnutných nákladov, pričom Predávajúci/Dodávateľ upozorňuje, že vzhľadom na povahu tovaru ponúkaného potenciálnym kupujúcim resp. služieb ponúkaným potenciálnym odberateľom nie je v súčasnosti možné takúto situácie predpokladať. V prípade ak bude Kupujúci/Objednávateľ konať podľa predchádzajúcej vety a bude od Predávajúceho/Dodávateľa žiadať náhradu nevyhnutných nákladov, takéto svoje konanie je povinný riadne odôvodniť a zdokladovať, aby nevznikli dôvodné pochybnosti o účelovosti jeho konania.
2.6. Predávajúci/Dodávateľ nezodpovedá za vady tovaru vzniknuté nesprávnym skladovaním alebo nevhodným použitím tovaru. Predávajúci/Dodávateľ tiež nezodpovedá za vady tovaru vzniknuté bežným opotrebovaním, nesprávnym, neodborným alebo neopatrným zaobchádzaním s tovarom, ako aj za vady tovaru vzniknuté chemickým, elektrochemickým alebo elektrickým pôsobením s výnimkou prípadu, ak by takéto pôsobenie spôsobil Predávajúci/Dodávateľ. Nárok na uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru zaniká, ak sa bez súhlasu Predávajúceho/Dodávateľa vykonali nejaké úpravy, zmeny alebo práce na tovare, resp. neboli dodržané pokyny, návody, smernice, resp. zaužívané obvyklé postupy pri užívaní tovaru, jeho údržbe a bežných opravách. Nárok tiež zaniká v prípade, ak Predávajúci/Dodávateľ zistí, že na tovare, ktorý bol reklamovaný Kupujúcim/Objednávateľom ako vadný, boli vykonané zásahy, ktoré je oprávnený vykonať v príslušnej záručnej lehote výlučne Predávajúci/Dodávateľ. Za vady tovaru tiež nie je možné v žiadnom prípade požadovať farebné odchýlky, odchýlky vo funkčnosti tovaru, odchýlky v užívaní tovaru a pod. v porovnaní s očakávaniami Kupujúceho/Objednávateľa, s výnimkou prípadu ak o vymienených vlastnostiach kupovaného tovaru Predávajúci/Dodávateľ uistil Kupujúceho/Objednávateľa osobitným písomným spôsobom.
2.7. Kupujúci/Objednávateľ berie na vedomie, že je povinný doručiť tovar do sídla Predávajúceho/Dodávateľa ak bol tovar nakúpený na internetovej stránke (eshope) Predávajúceho/Dodávateľa alebo v prípade ak bol tento zakúpený v kamennej predajni Predávajúceho/Dodávateľa, tak tento zakúpený tovar doručiť do kamennej predajne Predávajúceho/Dodávateľa, v ktorej bol tovar zakúpený a to bezodkladne po tom, ako boli vady na tovare zistené v záručnej dobe. V prípade ak si Kupujúci/Objednávateľ nesplní povinnosti bezodkladne doručiť tovar Predávajúceho/Dodávateľa, je Predávajúceho/Dodávateľa oprávnený takto uplatnenú reklamáciu Kupujúcim/Objednávateľom zamietnuť ako nedôvodnú, pre porušenie záručných podmienok.
Reklamovaný tovar musí byť Predávajúcemu/Dodávateľovi doručený v obale, úplný a bez poškodení, ktoré nie sú reklamované, pričom Predávajúci/Dodávateľ nezodpovedá za ďalšie vady tovaru, ktoré vzniknú pri jeho preprave resp. doručení podľa tohto bodu reklamačného poriadku a v prípade ak bude Predávajúcemu/Dodávateľovi doručený tovar s ďalšími vadami, ktoré netvoria predmet reklamácie, je Predávajúci/Dodávateľ oprávnený takto uplatnenú reklamáciu zamietnuť ako nedôvodnú, pre porušenie záručných podmienok.
2.8. Každú Kupujúcim/Odberateľom uplatnenú reklamáciu je Predávajúci/Dodávateľ povinný zaregistrovať v písomnej/elektronickej forme (protokol o reklamácii), v ktorom protokole uvedie číslo faktúry (daňového dokladu) týkajúcej sa dodaného tovaru/služieb, označenie tovaru/služieb, ktoré boli Kupujúcim/Odberateľom reklamované, označenie vady na tovare/službách, ktoré Kupujúci/Odberateľ reklamuje, žiadosť Kupujúceho/Odberateľa o primárny spôsob vybavenia reklamácie a dátum, kedy bola reklamácia Predávajúcim/Dodávateľom prijatá a označenie Kupujúceho/Odberateľa tak, aby bol tento identifikovateľný pri použití ustanovení o ochrane osobných údajov v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v aktuálnom znení.
2.9. Skutočnosti týkajúce sa reklamačného protokolu je povinný Predávajúci/Dodávateľ primerane uviesť aj v prípade reklamácie vád pri poskytnutých službách Kupujúcemu/Odberateľovi, pričom pri reklamácii dodaných služieb je Kupujúci/Odberateľ povinný uviesť, kedy boli služby dodané, na základe akého zmluvného vzťahu a jednoznačne – nezameniteľným spôsobom opísať príslušnú vadu a ku uplatneniu reklamácie dodať faktúru (daňový doklad), ako aj doklad o uzatvorení právneho vzťahu s Predávajúcim/Dodávateľom.
Článok III
Postup pri vybavovaní reklamácie
3.1. V prípade ak bol reklamovaný tovar resp. služba reklamované podľa podmienok uvedených v predchádzajúcom článku tohto reklamačného poriadku, prijme Kupujúci/Dodávateľ reklamovaný tovar/službu za účelom vybavenie reklamácie, túto reklamácie registruje v reklamačnom protokole, o ktorej skutočnosti vydá Kupujúcemu/Odberateľovi potvrdenie – kópiu reklamačného protokolu, ktorý následne slúži Kupujúcemu/Odberateľovi ako doklad na prevzatie plnenia po ukončení reklamačného konania. Za kópiu reklamačného protokolu sa považuje aj elektronické potvrdenie o uplatnení reklamácie, ktoré vydá Predávajúci/Dodávateľ pre Kupujúceho/Odberateľa po tom ako tento uplatnil svoje právo reklamovať dodaný tovar/službu. Bez dokladu oprávňujúceho Kupujúceho/Objednávateľa na prevzatie plnenia po ukončení reklamačného konania nie je Predávajúci/Dodávateľ plnenie Kupujúcemu/Objednávateľovi vydať.
3.2. Po uplatnení reklamácie Kupujúcim/Objednávateľom je Predávajúci/Dodávateľ povinný tento tovar/službu prezrieť, či spĺňa všetky požadované náležitosti spolu s dokladmi, ktoré do reklamačného konania doložil Kupujúci/Objednávateľ a v prípade nedostatkov o týchto bezodkladne Kupujúceho/Objednávateľ upovedomiť a prípadne reklamáciu ako nedôvodnú zamietnuť. V prípade ak bol reklamovaný tovar/služba vzhliadnuté Predávajúcim/Dodávateľom a tieto spĺňajú všetky vyžadované vlastnosti je Predávajúci/Dodávateľ povinný reklamáciu riadne vybaviť, pričom v prípade ak je to možné túto reklamáciu vybaví bezodkladne avšak v každom prípade najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenie reklamácie Kupujúcim/Objednávateľom.
3.3. V prípade ak Predávajúci/Dodávateľ zistí, že reklamácia vád na tovare/službe uplatnená Kupujúcim/Odberateľom je dôvodná je oprávnený túto reklamáciu vybaviť tak, že v prípade:
Odstrániteľných vád
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, odstráni bezplatne a bezodkladne túto vadu sám alebo prostredníctvom tretej osoby. V prípade ak má Kupujúci/Objednávateľ záujem o výmenu tovaru, môže namiesto odstránenia vady tovaru, požiadať Predávajúceho/Dodávateľa o výmenu tovaru ak tým Predávajúcemu/Dodávateľovi nevzniknú neprimerané náklady s poukazom na cenu tovaru a rozsah vady. V súvislosti s uvedeným je taktiež Predávajúci/Dodávateľ oprávnený vymeniť Kupujúcemu/Objednávateľovi vadný tovar za bezvadný v prípade ak to Kupujúcemu/Objednávateľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
Neodstrániteľných vád
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a táto bráni tomu, aby sa mohol tovar riadne užívať, ako tovar bez vady, je Kupujúci/Objednávateľ oprávnený od zmluvy uzatvorenej s Predávajúcim/Dodávateľom odstúpiť, v ktorom prípade vznikne Kupujúcemu/Objednávateľovi právo na vrátenie kúpnej ceny tovaru a zároveň povinnosť vadný tovar vrátiť resp. prenechať vo vlastníctve Predávajúceho/Dodávateľa a naopak Predávajúcemu/Dodávateľovi vznikne právo na vrátenie tovaru, ktorý dodal Kupujúcemu/Objednávateľovi a povinnosť vrátiť Kupujúcemu/Objednávateľovi zaplatenú kúpnu cenu tovaru. Právo na odstúpenie od zmluvy zo strany Kupujúceho/Objednávateľa tomuto vznikne aj vtedy, ak sa na tovare síce vyskytne odstrániteľná vada, avšak táto sa vyskytla opakovane, z ktorého dôvodu nie je možné tovar riadne užívať, pričom za opakovanú vadu sa považuje rovnaká vada, ktorá sa vyskytne minimálne tretíkrát po dvojnásobnej predchádzajúcej oprave. V prípade ak svoje právo na odstúpenie od zmluvy Kupujúci/Objednávateľ uplatní, sú Predávajúci/Dodávateľ a Kupujúci/Objednávateľ povinný vrátiť si vzájomné plnenia tak, ako je uvedené v tomto odseku zmluvy. Rovnako sa toto ustanovenie použije aj pri výskyte väčšieho množstva vád na tovare, za ktoré väčšie množstvo sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, ktoré bránia v riadnom užívaní dodaného tovaru, pričom v prípade výskytu takýchto vád vznikne Kupujúcemu/Objednávateľovi okrem práva na odstúpenie od zmluvy aj právo na výmenu tovaru.
V prípade ak sa jedná o neodstrániteľnú vadu na tovare, ktorá však nerobí dodaný tovar neupotrebiteľným, vznikne Kupujúcemu/Objednávateľovi právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.
3.4. Ak teda bola Kupujúcim/Objednávateľom uplatnená reklamácia vyhodnotená na základe reklamačného posúdenia Predávajúceho/Dodávateľa ako dôvodná, a Kupujúcemu/Objednávateľovi vzniklo alternatívne právo na uplatnenie viacerých možností spôsobu ukončenia reklamácie, je výlučne na uvážení Kupujúceho/Objednávateľa, ktorú alternatívu spôsobu ukončenia reklamačného konania si zvolí a za týmto účelom je povinný bezodkladne po oznámení dôvodnosti reklamácie kontaktovať Predávajúceho/Dodávateľa a písomne mu oznámiť spôsob ukončenia reklamačného konania. V prípade voľby jedného spôsobu ukončenia reklamačného konania, nie je možné tento spôsob dodatočne jednostranne meniť.
3.5. Po ukončení reklamačného konania, resp. po tom ako bola oznámená dôvodnosť uplatnenej reklamácie Kupujúcemu/Objednávateľovi a možnosť výberu spôsobu ukončenia reklamačného konania a to najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie Kupujúcim/Objednávateľom, je povinný Predávajúci/Dodávateľ písomne Kupujúceho/Objednávateľa upovedomiť o ukončení reklamačného konania resp. možnosti ukončenia reklamačného konania výberom Kupujúceho/Objednávateľa a Kupujúci/Objednávateľ je povinný si po výzve Predávajúceho/Dodávateľa bezodkladne reklamovaný tovar prevziať v sídle Predávajúceho/Dodávateľa resp. v sídle Predávajúceho/Dodávateľa prevziať plnenie, ktoré vyplýva z ukončeného reklamačného konania, avšak najneskôr v lehote 30 dní odo dňa oznámenia tejto skutočnosti Predávajúcim/Dodávateľom, alebo sa s Predávajúcim/Dodávateľom dohodnúť tak, že tovar bude doručený na náklady Kupujúceho/Objednávateľa na adresu Kupujúceho/Objednávateľa.
3.6. V prípade ak Kupujúci/Objednávateľ neprevezme po ukončení reklamačného konania tovar, ktorý bol predmetom reklamácie najneskôr vo vyššie špecifikovanej lehote, je Predávajúci/Dodávateľ oprávnený tento tovar uschovať vo svojich skladových priestoroch a uplatniť si u Kupujúceho/Objednávateľa skladné t. j. náklady, ktoré Predávajúcemu/Dodávateľovi vznikli v súvislosti so skladovaním tovaru, ktorý bol Kupujúci/Objednávateľ povinný prevziať po ukončení reklamačného konania, pričom výška skladného sa odvíja od skladného, ktoré je primerané vzhľadom ku miestu a času uskladnenia, ako aj ku druhu uskladneného tovaru. Ak Kupujúci/Objednávateľ tovar neprevezme ani v dodatočnej 3 mesačnej lehote, počas ktorej je oprávnený Predávajúci/Dodávateľ účtovať skladné, vznikne Predávajúcemu/Dodávateľovi zároveň právo, aby uskladnenú vec na náklady Kupujúceho/Objednávateľa speňažil a po odpočítaní skutočných nákladov na uskladnenie, speňaženie a s tým súvisiacich nákladov si výťažok ponechal a žiadal od Kupujúceho/Objednávateľa uhradiť rozdiel, resp. ak výťažok z predaja prevyšuje náklady Predávajúceho/Dodávateľa, tak rozdiel medzi nimi Kupujúcemu/Objednávateľovi vrátil.
Článok IV.
Osobitné ustanovenia pri reklamácii tovaru spotrebiteľom
4.1. Predávajúci/Dodávateľ riadne informuje Kupujúceho/Objednávateľa v postavení spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátene údajov o tom, kedy možno reklamáciu uplatniť a o vykonaní záručných opráv a to v zmysle tohto reklamačného poriadku, pričom pokiaľ nie je ustanovené v tomto článku zmluvy inak, použijú sa na vybavovanie reklamácie ustanovenia tohto reklamačného poriadku uvedené v článku III tohto reklamačného poriadku.
4.2. Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni Predávajúceho/Dodávateľa, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávaný tovar alebo poskytované služby.
V prípade ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu v kamennej predajni Predávajúceho/Dodávateľa, tento ho poučí o jeho právach, ktoré sú súčasťou tohto reklamačného poriadku a to najmä avšak nielen práva na výmenu tovaru, odstránenie vád ako aj práva na odstúpenie od zmluvy a následne je povinný určiť spôsob vybavenie reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie Predávajúcim/Dodávateľom dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto bodu reklamačného poriadku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim/Dodávateľom. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
4.3. Ak Kupujúci ako spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Predávajúci/Dodávateľ vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci/Dodávateľ je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
4.4. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Predávajúci/Dodávateľ ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci/Dodávateľ bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci/Dodávateľ je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
4.5. Predávajúci/Dodávateľ je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie Predávajúci/Dodávateľ je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
4.6. Predávajúci/Dodávateľ je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim/Dodávateľom.
4.7. Predávajúci/Dodávateľ je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
4.8. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa osobitného predpisu.
Článok V
Záverečné ustanovenia
5.1. Tento reklamačný poriadok je platný odo dňa jeho podpisu konateľom spoločnosti STAVMEN, s. r. o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723 resp. v prípade nepodpísaného reklamačného poriadku, ktorý sa zverejňuje výlučne na internetovej stránke (eshope) spoločnosti STAVMEN, s. r. o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723 je platný odo dňa jeho zverejnenia, pričom v rovnaký deň nadobúda aj účinnosť a vzťahuje sa ku všetkým právnym vzťahom, ktoré uzatvorila spoločnosť STAVMEN, s. r. o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723 v postavení Predávajúceho/Dodávateľa vo vzťahu k tretím osobám.
5.2. Tento reklamačný poriadok je prístupný pre potenciálnych zákazníkov spoločnosti STAVMEN, s. r. o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723 v sídle spoločnosti, v kamennej predajni spoločnosti a na internetovej stránke (eshope) spoločnosti, pričom každý potenciálny zákazník je oprávnený a zároveň povinný sa s týmto reklamačným poriadkom oboznámiť, na ktorú skutočnosť bol zo strany spoločnosti STAVMEN, s. r. o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723 osobitne upozornený z dôvodu, že tento reklamačný poriadok sa vzťahu na všetky právne vzťahy spoločnosti STAVMEN, s. r. o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723.
5.3. V prípade akýchkoľvek zmien tohto reklamačného poriadku budú tieto vykonané vo forme písomného dodatku ku tomuto reklamačnému poriadku, ktorý dodatok bude zapracovaný ako súčasť novelizovaného reklamačného poriadku, ktorý nadobudne účinnosť tak, ako pôvodný reklamačný poriadok podľa tohto článku zmluvy.
V Košeci dňa 02. apríla 2023
_________________________
STAVMEN, s. r. o.
v zast.: Radoslav Fusek, konateľ