Všeobecné obchodné podmienky
spoločnosti STAVMEN s. r. o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723
I.
Vymedzenie pojmov a vzťahov
1.1 Všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na všetky obchodno-právne a iné vzťahy vyplývajúce z dodávania a predaja tovaru a služieb s príslušenstvom spoločnosťou STAVMEN s. r. o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 30028/R (ďalej len „Spoločnosť“).
1.2 Všeobecné obchodné podmienky obsahujú podrobnú špecifikáciu procesu predaja tovaru Spoločnosti, ktorý proces je konkretizovaný v jednotlivých obchodných prípadoch Spoločnosti týkajúcich sa dodávania a predaja tovaru. V prípade odlišnosti všeobecných obchodných podmienok od podmienok uvedených pri každom jednotlivom obchodnom prípade Spoločnosti pozostávajúcom z objednávky, cenovej ponuky zverejnenej na internetovej stránke Spoločnosti resp. zaslanej každému odberateľovi individuálne, dodacím listom a faktúrou (daňovým dokladom) platia príslušné ustanovenia jednotlivého obchodného prípadu. V prípade existencie viacerých obchodných prípadov s jedným potenciálnym kupujúcim sa každý z obchodných prípadov považuje za samostatný obchodný prípad s vlastnými dohodnutými podmienkami obsiahnutými v jednotlivých dokumentoch (cenník, objednávka, záväzná cenová ponuka, dodací list,…).
1.3 Všeobecné obchodné podmienky sú záväzné pre Spoločnosť, ako aj pre potenciálnych kupujúcich a to aj v postavení spotrebiteľa, ktorí kupujúci majú možnosť sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámiť v sídle Spoločnosti, resp. na internetovej stránke (eshope) Spoločnosti, pri uzatváraní jednotlivých obchodných prípadov, kedy súhlas s týmito obchodnými podmienkami osobitne potvrdzujú. Potenciálny kupujúci akceptuje záväznosť týchto všeobecných podmienok pre jeho vzájomný obchodno-právny vzťah so Spoločnosťou a pre všetky služby a tovary poskytované Spoločnosťou kupujúcemu a to aj v postavení spotrebiteľa. Všeobecné obchodné podmienky platia, pokiaľ si Spoločnosť a potenciálny odberateľ alebo kupujúci nedohodnú v písomnom právnom úkone inú úpravu vzájomných vzťahov a podmienok obchodnej spolupráce, pričom pri internetovom predaji tovaru na eshope Spoločnosti platia bez obmedzení.
1.4 Definícia pojmov:
Predávajúci, Dodávateľ je spoločnosť STAVMEN s. r. o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723, ktorá v rámci svojej podnikateľskej činnosti najmä avšak nielen predáva svoj vlastný tovar (výrobky), ale aj dodáva služby najmä v oblasti stavebníctva.
Kupujúci, Odberateľ je akýkoľvek subjekt, ktorý vstupuje do obchodno-právnych a iných vzťahov s Predávajúcim spôsobom kúpy jeho tovaru, alebo odberaním jeho služieb a to aj v postavení spotrebiteľa.
Zmluvné strany sú Predávajúci a Kupujúci resp. Dodávateľ a Odberateľ, ktorí vzájomne realizujú obchodný prípad a uzatvárajú formálnym, resp. neformálnym spôsobom príslušnú zmluvu.
Cena je suma predávaného tovaru resp. dodávaných služieb stanovená v cenníku Predávajúceho a platná cena bude súčasťou cenovej ponuky súvisiacej s objednávkou tovaru každého jednotlivého obchodného prípadu, ako aj cenovej ponuky zverejnenej pri každom jednotlivom tovare Spoločnosti, ktorý tovar si Kupujúci môže zakúpiť na eshope Spoločnosti.
Ponuka Predávajúceho je písomný dokument resp. samostatný tovar zverejnený na eshope Spoločnosti, adresovaný Kupujúcemu, ktorým Predávajúci deklaruje svoj záujem o vytvorenie obchodného vzťahu s neurčitým kupujúcim, pričom obsahuje špecifický tovar vzťahujúci sa ku konkrétnemu obchodného prípadu.
Objednávka je písomný/elektronický dokument adresovaný Predávajúcemu, ktorým Kupujúci záväzne objednáva u Predávajúceho dodanie tovaru alebo služby.
Cenová ponuka je písomný dokument vyhotovený Predávajúcim, ktorým tento záväzne prejavuje svoju vôľu uzatvoriť zmluvu a realizovať predaj a kúpu resp. dodanie služieb, v zmysle dohodnutých podmienok. Za cenovú ponuku sa taktiež považuje Spoločnosťou uvedená cena každého jednotlivého produktu (tovaru) na eshope Spoločnosti, ktorá je pre Spoločnosť ako aj pre Kupujúceho záväzná pokiaľ nie je dohodnuté inak.
Dodací list je písomný/elektronický dokument, ktorý záväzne preukazuje odovzdanie a prevzatie tovaru/služieb, ktorý tovar je predmetom predaja a kúpy resp., ktoré služby sú predmetom dodania.
Faktúra je písomný/elektronický dokument obsahujúci minimálne náležitosti stanovené príslušnými všeobecne záväznými predpismi, pričom je záväzným dokumentom preukazujúcim výšku stanovenej ceny, ako aj jej splatnosť.
Záručná doba je dohodnutá, resp. stanovená doba počas ktorej má Kupujúci právo reklamovať vady kúpeného tovaru resp. dodaných služieb, pričom dĺžka záručnej doby sa spravuje všeobecne záväznými právnymi predpismi SR.
Reklamácia je písomný/elektronický dokument adresovaný Predávajúcemu, ktorým Kupujúci oznamuje predávajúcemu vady kúpeného tovaru resp. dodaných služieb.
Doručenie písomného dokumentu v rámci jednotlivých obchodných prípadov je záväzným potvrdením oboznámenia sa s obsahom dokumentu s právnymi účinkami začatia plynutia prípadných lehôt, pričom v prípade elektronického dokumentu sa za jeho prijatie považuje deň nasledujúci po tom ako ho druhá zmluvná strana preukázateľne odoslala na aktuálnu adresu zmluvnej strany uvedenú pri každom jednotlivom prípade resp. v prípade Predávajúceho na eshope Spoločnosti.
Obchodný prípad je faktická realizácia predaja a kúpy jednotlivého tovaru, resp. súboru tovarov a dodania služieb prostredníctvom súboru jednotlivých dokumentov a to aj v elektronickej forme (najmä, avšak nielen, ponuka predávajúceho, objednávka kupujúceho, cenová ponuka, dodací list, faktúra).
Eshop je akákoľvek internetová stránka spoločnosti STAVMEN s.r.o., Bytovky 480/3, 018 64 Košeca, IČO: 47 657 723, na ktorej táto ponúka svoje tovary a služby, pričom za účelom poskytovania služieb resp. predaja tovaru si tento môžu objednať tretie osoby, ktoré príslušnou objednávkou uzatvoria obchodno-právny vzťah s touto Spoločnosťou, a to aj v prípade ak objednávku vytvoria osoby v postavení spotrebiteľa.
II.
Obchodný prípad
2.1 Ponuka (cenník) Predávajúceho
2.2 Objednávka
2.3 Cenová ponuka
2.4 Dodací list
2.5 Faktúra
III.
Dodacie a preberacie podmienky
3.1 Dodacie a preberacie podmienky sú stanovené v rámci jednotlivého obchodného prípadu, pričom takto dohodnuté sú pre Predávajúceho a Kupujúceho záväzné. V prípade, ak uvádzané dokumenty neustanovujú inak, dodacie a preberacie podmienky sú nasledovné:
IV.
Zodpovednosť za vady
4.1 Ak Predávajúci poruší dohodnuté ustanovenia časti objednávky, v ktorej je špecifikovaný objednaný tovar t. j. podmienky týkajúce sa dodania tovaru, jeho vlastností, množstva, kvality, má objednaný tovar vady. Za vady tovaru sa považuje aj dodanie iného tovaru ako bol dohodnutý, ako aj vady v dokladoch určených na užívanie tovaru pokiaľ takéto vady v dokladoch robia tovar neupotrebiteľným. Za vady v dokladoch nie je možné považovať nesprávny preklad dokladov, pokiaľ sú vyhotovené vo viacerých jazykoch resp. neúplnosť takýchto dokladov pokiaľ nerobia dodaný tovar neupotrebiteľným. Predávajúci nenesie zodpovednosť za vady tovaru, vrátane jeho kvality, v prípade ak je dodávka tovaru zabezpečovaná inak ako prostredníctvom Predávajúceho a tovar bol Predávajúcim na prepravu dodaný bez vád.
4.2 Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých Kupujúci v čase uzavretia príslušného obchodného prípadu vedel, alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa tento obchodný prípad uzavrel, musel vedieť, ibaže sa vady týkajú vlastností tovaru, ktoré mal mať podľa zmluvy.
4.3 Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorú má tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na Kupujúceho, aj keď sa vada stane zjavnou až po tomto čase. Povinnosti Predávajúceho vyplývajúce zo záruky za akosť tovaru tým nie sú dotknuté. Predávajúci zodpovedá takisto za akúkoľvek vadu, ktorá vznikne po uvedenej dobe, ak je spôsobená porušením jeho povinností a to v lehote 24 mesiacov odo dňa dodania tovaru Kupujúcemu. V prípade ak je predmetom obchodného prípadu tovar, ktorý bol v predchádzajúcom období užívaný treťou osobou, o ktorej skutočnosti bol Kupujúci pri jeho objednaní Predávajúcim upovedomený, vzťahuje sa ku predmetnému tovaru zodpovednosť Predávajúceho za vady výlučne v rozsahu najviac 12 mesiacov, pokiaľ sa účastníci zmluvného vzťahu nedohodli inak. V prípade ak je predmetom zmluvného vzťahu dodávka služieb Dodávateľa pre Odberateľa, ktoré služby spočívajú v zhotovení diela podľa požiadaviek Odberateľa, poskytuje Dodávateľ Odberateľovi záručnú dobu (preberá zodpovednosť za vady) v trvaní 3 roky, odo dňa riadneho odovzdania diela.
4.4 Ak Predávajúci dodá tovar so súhlasom Kupujúceho pred dobou určenou na jeho dodanie, môže až do tejto doby dodať chýbajúcu časť alebo chýbajúce množstvo dodaného tovaru alebo dodať náhradný tovar za dodaný vadný tovar alebo vady dodaného tovaru opraviť, ak výkon tohto práva nespôsobí Kupujúcemu neprimerané ťažkosti alebo neprimerané výdavky. V prípade ak dodatočným konaním Predávajúceho podľa predchádzajúcej vety dôjde k riadnemu a včasnému dodaniu tovaru objednaného Kupujúcim, nie je Kupujúci oprávnený uplatňovať akékoľvek nároky z vád dodaného tovaru podľa týchto všeobecných obchodných podmienok.
4.5 Kupujúci je povinný prezrieť tovar pri jeho preberaní a to s ohľadom na povahu tovaru. Ak Kupujúci tovar neprezrie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare. V prípade vyskytnutia sa vady tovaru zistenej prehliadkou, je Kupujúci povinný túto písomne – elektronickou formou, poštou, resp. faxom oznámiť Predávajúcemu a to najneskôr v deň kedy túto vadu zistil najneskôr však v čase, kedy bola táto vada zistiteľná pri obvyklej prehliadke. Vyskytnutie sa vady tovaru zistenej pri prehliadke nie je dôvodom na neplnenie si povinnosti Kupujúceho uhradiť kúpnu cenu aj v prípade ak táto nebola uhradená ešte pred prevzatím tovaru Kupujúcim, avšak tým nie sú dotknuté práva Kupujúceho vyplývajúce z vád tovaru uvedené v týchto všeobecných obchodných podmienkach resp. v právnych predpisoch SR.
4.6 Ak sa Predávajúci a Kupujúci v príslušnej zmluve nedohodnú inak, vady tovaru budú riešené nasledovným spôsobom:
4.7 Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru vzniknuté nesprávnym skladovaním alebo nevhodným použitím tovaru. Predávajúci tiež nezodpovedá za vady tovaru vzniknuté bežným opotrebovaním, nesprávnym, neodborným alebo neopatrným zaobchádzaním s tovarom, ako aj za vady tovaru vzniknuté chemickým, elektrochemickým alebo elektrickým pôsobením s výnimkou prípadu, ak by takéto pôsobenie spôsobil Predávajúci. Nárok na uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru zaniká, ak sa bez súhlasu Predávajúceho vykonali nejaké úpravy, zmeny alebo práce na tovare, resp. neboli dodržané pokyny, návody, smernice, resp. zaužívané obvyklé postupy pri užívaní tovaru, jeho údržbe a bežných opravách. Nárok tiež zaniká v prípade, ak Predávajúci zistí, že na tovare, ktorý bol reklamovaný Kupujúcim ako vadný boli vykonané zásahy, ktoré je oprávnený vykonať v príslušnej záručnej lehote výlučne Predávajúci.
V.
Spotrebiteľské právne vzťahy
5.1 Právne vzťahy uzatvorené medzi Predávajúcim v postavení dodávateľa, kedy predáva tovar v rámci výkonu svojej podnikateľskej činnosti druhej zmluvnej strane Kupujúcemu – fyzickej osobe, ktorá tento kupuje mimo rámec podnikateľskej činnosti – spotrebiteľ sa považuje za spotrebiteľský právny vzťah v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok a v rámci platných právnych predpisov SR. Predávajúci prehlasuje, že Kupujúceho v postavení spotrebiteľa poučil o všetkých skutočnostiach, ktoré mu vyplývajú z ustanovenia § 3 ods. 1 písm. a) e) a o) zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v aktuálnom znení (ďalej len „ZoOS“) t. j. o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru a služieb a to najmä s poukazom na uvedenie ponuky na internetovej stránke Predávajúceho, o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodania, poštovného a iných nákladoch a poplatkoch, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred, o skutočnostiach, že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto náklady alebo poplatky; v prípade ak ide o zmluvu na dobu určitú tak o dĺžke trvania zmluvy. Predávajúci ako dodávateľ upovedomuje Kupujúceho ako spotrebiteľa o minimálnej dĺžke trvania záväzkov spotrebiteľa vyplývajúcich zo zmluvy, výlučne v prípade ak takýto záväzok spotrebiteľa vyplýva zo zmluvy, pričom podľa charakteru právneho vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim nevyplýva pre spotrebiteľa žiadny takýto záväzok.
5.2 Predávajúci týmto poučuje spotrebiteľa o jeho práve na odstúpenie od zmluvy v prípade zmluvy uzatvorenej na diaľku t. j. v prípade zmluvy, ktorá bola uzatvorená na internetovej stránke Spoločnosti (eshope Spoločnosti), pričom právo odstúpiť od zmluvy trvá 14 dní odo dňa prijatia predmetu zmluvy Kupujúcim a po uplynutí 14 dní toto právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy zaniká. V prípade ak je predmetom plnenia jednotlivého obchodného prípadu poskytnutie služby Spoločnosťou pre Spotrebiteľa, lehota na odstúpenie od zmluvy 14 dní začína plynúť odo dňa uzatvorenia zmluvy o poskytnutí služby. Spoločnosť poučuje spotrebiteľa zároveň o jeho práve na odstúpenie od zmluvy ešte v čase predtým, ako začne plynúť lehota na odstúpenie od zmluvy podľa tohto bodu zmluvy.
5.3 Za prijatie predmetu zmluvy Kupujúcim podľa predchádzajúceho bodu tohto článku zmluvy, a teda začiatok plynutia lehoty na odstúpenie Kupujúceho – spotrebiteľa od zmluvy pri kúpe tovaru na diaľku sa považuje deň kedy spotrebiteľ alebo ním určená osoba prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
5.4 Spoločnosť poučuje Kupujúceho v postavení spotrebiteľa o tom, že tento nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
c) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
d) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
e) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal.
Kupujúci súhlasom s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami zároveň prehlasuje, že si je vedomý skutočnosti, že ostatné prípady, kedy nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy vyplývajú zo ZoOS, pričom Spoločnosť nevykonáva podnikateľskú činnosť v rozsahu, ktorý by sa vzťahoval aj na tieto dôvody nemožnosti odstúpiť od uzatvorenej zmluvy so Spoločnosťou ako Predávajúcim, o čom bol Spoločnosťou poučený v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok.
5.5 Spoločnosť ako Predávajúci/Dodávateľ týmto osobitne poučuje spotrebiteľa o spôsobe a forme odstúpenia od zmluvy, ktoré je možné vykonať u Predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, alebo v osobitnom formulári, ktorý mu na tento účel poskytol Predávajúci resp., ktorý je pripojený na záver týchto všeobecných obchodných podmienok. 14- dňová lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú aj v prípade ak spotrebiteľ svoje právo na odstúpenie od zmluvy uplatnil tak, že príslušné odstúpenie od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Spotrebiteľ je povinný spolu s odstúpením od zmluvy zaslať Predávajúcemu aj tovar, ktorého sa odstúpenie od zmluvy týka v rovnakej 14-dňovej lehote. Vzhľadom ku skutočnosti, že Predávajúci umožňuje, aby spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitného formulára, ihneď po prijatí odstúpenia od zmluvy poskytne spotrebiteľovi potvrdenie o jeho prijatí na trvanlivom nosiči a to najmä odoslaním potvrdenia na emailovú adresu, z ktorej spotrebiteľ vykonal objednávku pri predaji tovaru na internetovej stránke Spoločnosti. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
5.6 Predávajúci v prípade riadneho a včasného odstúpenia od zmluvy spotrebiteľom sa zaväzuje tomuto bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov s výnimkou dodatočných nákladov, ktorými sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim a nákladov na vrátenie tovaru Predávajúcemu spotrebiteľom alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru, okrem prípadu, ak Predávajúci súhlasil, že náklady na vrátenie tovaru bude znášať sám. Povinnosť spotrebiteľa znášať náklady na vrátenie tovaru sa vzťahuje aj na prípad, ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho, bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a vzhľadom na jeho povahu nie je možné tovar odoslať späť predávajúcemu poštou.
5.7 Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky ním vykonané platby podľa predchádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe s výnimkou ak si zmluvné strany osobitne dohodnú iný spôsob vrátenia uhradenej sumy spotrebiteľom, s ktorým spôsobom vrátenia uhradenej sumy nebudú spotrebiteľovi účtované žiadne ďalšie poplatky.
VI.
Platobné podmienky
6.1 Cena tovaru je stanovená v dostupnom cenníku Predávajúceho, alebo v cenovej ponuke zaslanej Predávajúcim Kupujúcemu resp. v cenovej ponuke tvoriacej súčasť každého jednotlivého tovaru zverejneného na internetovej stránke (eshope) Spoločnosti. Ak sa cena tovaru stanovená v cenníku a cenovej ponuke bude odlišovať, záväzná kúpna cena pre celý obchodný prípad je cena určená v cenovej ponuke bez ohľadu na to či táto bola zaslaná Predávajúcim Kupujúcemu alebo bola uverejnená ako súčasť jednotlivého tovaru zverejneného na internetovej stránke (eshope) Spoločnosti.
6.2 Ak sa Predávajúci a Kupujúci písomne nedohodnú inak, sú pre nich záväzné nasledovné platobné podmienky:
VII.
Sankcie
7.1 V prípade, ak sa dodanie tovaru, resp. súvisiacich služieb Kupujúcemu omešká z dôvodov, za ktoré nesie tento zodpovednosť, má Predávajúci nárok na zmluvnú pokutu vo výške 0,1 % z ceny dodávaného tovaru resp. ceny omeškaného plnenia za každý deň omeškania, maximálne však do výšky 5 % z dohodnutej resp. stanovenej ceny dodávaného tovaru alebo poskytovanej služby.
7.2 V prípade ak Kupujúci neuhradí cenu tovaru v lehote splatnosti bez toho, aby objednaný tovar Predávajúci Kupujúcemu dodal má Predávajúci nárok na zmluvnú pokutu vo výške 10 % z dohodnutej sumy tovaru.
7.3 V prípade ak Kupujúci odmietne prevziať riadne dodaný tovar má Predávajúci nárok na uhradenie zmluvnej pokuty vo výške 50% z dohodnutej ceny dodaného tovaru.
7.4 V prípade ak Kupujúci neuhradí kúpnu cenu objednaného tovaru alebo služby v lehote splatnosti po tom, ako mu bol tovar dodaný a tovar bol riadne prevzatý má Predávajúci nárok na uhradenie zmluvnej pokuty vo výške 0,1 % denne za každý deň omeškania so splatením kúpnej ceny tovaru.
7.5 V prípade ak sa Predávajúci omešká s dodaním objednaného tovaru Kupujúcemu z dôvodov na strane Predávajúceho má Kupujúci nárok na uhradenie zmluvnej pokuty vo výške 0,1% za každý deň omeškania až do riadneho dodania tovaru maximálne však do výšky 5% z dohodnutej resp. stanovenej ceny dodávaného tovaru alebo poskytovanej služby. Za omeškanie s dodaním tovaru nie je možné považovať prípad, keď bol Kupujúci Predávajúcim upovedomený o tom, že Kupujúcim objednaný tovar resp. jeho časť nie je na sklade Predávajúceho a tento nebude Predávajúcemu doručený na sklad ani v primeranej lehote a z tohto dôvodu nebude tovar doručený.
7.6 V prípade porušenia akejkoľvek povinnosti Kupujúceho upravenej v čl. VIII. týchto všeobecných obchodných podmienok uhradí Kupujúci Predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 50.000,00 Eur.
VIII.
Práva duševného vlastníctva
8.1 Kupujúci nie je oprávnený použiť Predávajúcim dodané tovary alebo služby za účelom vlastnej podnikateľskej činnosti tak, že s treťou osobu uzatvorí zmluvu o dielo, kúpnu zmluvu, licenčnú zmluvu a pod., predmetom ktorej by bolo dodanie tovaru alebo služby alebo prevod autorských alebo priemyselných práv ku Predávajúcim dodanému tovaru z dôvodu, že tovar dodávaný Predávajúcim Kupujúcemu môže byť chránený ako patent, úžitkový vzor alebo iný predmet práva priemyselného vlastníctva.
8.2 Kupujúci je povinný zachovať mlčanlivosť a nezverejniť tretím osobám žiadne informácie týkajúce sa realizácie zmlúv s Predávajúcim, a to aj po ukončení obchodnej činnosti s Predávajúcim. Táto povinnosť sa nevzťahuje na plnenie si zákonných povinností, resp. povinností vyplývajúcich z rozhodnutí orgánov verejnej moci. V prípade záujmu takéto informácie zverejniť tretím osobám, je Kupujúci oprávnený tak vykonať výlučne s predchádzajúcim písomným súhlasom Predávajúceho.
8.3 Kupujúci si je vedomý skutočnosti, že nie je oprávnený žiadnu časť dodaného tovaru ani dodaný tovar ako celok využiť v rámci svojej podnikateľskej činnosti ani v rámci svojej inej zárobkovej činnosti v právnych vzťahoch s tretími osobami a tovar dodaný Predávajúcim kupuje prioritne pre svoje osobné účely resp. dodané služby bude využívať pre svoje súkromné účely.
IX.
Riešenie sporov
9.1 Účastníci právneho vzťahu súhlasom so všeobecnými obchodnými podmienkami berú na vedomie, že všetky prípadné spory a nezrovnalosti, ktoré medzi nimi v súvislosti s plnením konkrétneho obchodného prípadu vzniknú budú prednostne riešiť vzájomnou dohodou a mimosúdne a to z dôvodu hospodárnosti celého konania tak, aby im nevznikali neprimerané náklady spojené so súdnym riešením sporov.
V prípade ak účastníci konkrétneho právneho vzťahu dospejú k záveru, že ich vzájomný spor resp. nezrovnalosť nie je možné vyriešiť vzájomnou dohodou, pristúpia k riešeniu konkrétneho sporu prostredníctvom príslušnej autority tak, aby náklady na vyriešenie príslušného sporu boli čo najnižšie, pričom náklady na vyriešenie takéhoto sporu bude znášať ten účastník právneho vzťahu, ktorý v danom spore nebude úspešný, bez ohľadu na to, aká príslušná autorita v tomto spore rozhodne.
Až v prípade ak účastníci právneho vzťahu nedospejú k žiadnej dohode o vyriešení sporu jedným z vyššie uvedených spôsobov pristúpia k riešeniu sporu cestou súdnej autority, ktorú skutočnosť možno považovať za najviac nákladnú a to s poukazom na súdne poplatky a prípadnú možnosť právneho zastúpenia strán sporu a následne aj možné poplatky spojené s exekúciou.
9.2 Predávajúci/Dodávateľ týmto poučuje účastníka právneho vzťahu v postavení spotrebiteľa o tom, že prípadné spotrebiteľské spory je možné riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v aktuálnom znení (ďalej len „ZoARSS“). V zmysle ustanovenia § 3 ods. 2 ZoARSS sú orgánmi alternatívneho riešenia sporov
9.3 Konanie na príslušnom orgáne podľa bodu 9.2 týchto všeobecných obchodných podmienok sa začína po podaní návrhu, ktorý sa podáva príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je vzhľadom ku predmetu podnikateľskej činnosti Predávajúceho a vzhľadom ku jeho sídlu Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01 Trenčín. Návrh na začatie konanie musí obsahovať:
K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.
9.4 Návrh podľa bodu 9.3 týchto všeobecných obchodných podmienok možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je uvedený v prílohe č. 1 ZoARSS, a ktorý je dostupný aj na webovom sídle ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Alternatívne riešenie sporu sa začína dňom doručenia úplného návrhu podľa § 12 ZoARSS subjektu alternatívneho riešenia sporov.
9.5 Predávajúci týmto zároveň v zmysle čl. 14 ods. 1 a 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18. 6. 2013) počuje spotrebiteľa, že alternatívne riešenie sporov je možné začať aj online a to prostredníctvom príslušnej platformy na https://ec.europa.eu/commission/ presscorner/detail/sk/IP_16_297
X.
Ochrana osobných údajov – GDPR
10.1 Predávajúci/Dodávateľ (v tomto článku ďalej len „Prevádzkovateľ“) uvádza, že si je vedomý skutočnosti, že údaje o fyzických osobách, ktoré tieto poskytujú Predávajúcemu/Dodávateľovi ako prevádzkovateľovi informačných systémov, mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, je povinný spracúvať v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v aktuálnom znení (ďalej len „ZOOÚ“) a Nariadením Európskeho parlamentu a Rady č. 2016/679 z 26.04.2016 (ďalej len „Nariadenie“) Údaje o právnických osobách a fyzických osobách – podnikateľoch nespadajú do rámca vyššie uvedených právnych predpisov, no napriek uvedenému Predávajúci/Dodávateľ tieto údaje spracúva tak, aby neboli prístupné tretím osobám a spracúva ich výlučne na potrebný účel a v nevyhnutnom rozsahu a taktiež na základe žiadosti dotknutej osoby tieto údaje ďalej neužíva.
10.2 Predávajúci/Dodávateľ ako Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje, ktoré mu fyzická osoba poskytla alebo osobné údaje, ktoré prevádzkovateľ získal, obe na základe plnenia objednávky fyzickej osoby resp. plnenia zmluvy. Prevádzkovateľ osobné údaje dotknutej fyzickej osoby spracúva bez ohľadu na to, či sa dotknutá fyzická osoba registrovala na jeho internetovej stránke (eshope) alebo vykonala objednávku bez registrácie, pričom bez ohľadu na spôsob vykonania objednávky, budú sa na dotknutú fyzickú osobu vzťahovať všetky ustanovenia o ochrane osobných údajov podľa tohto článku všeobecných obchodných podmienok. V prípade vykonania objednávky s registráciou budú osobné a prístupové údaje do konta dotknutej fyzickej osoby uchované u prevádzkovateľa až do doby zrušenia predmetného konta alebo odvolania súhlasu so spracovaním osobných údajov dotknutej fyzickej osoby.
10.3 Prevádzkovateľ spracúva hlavne tieto osobné údaje:
10.4 Osobné údaje fyzickej osoby spracúva Prevádzkovateľ tiež v rozsahu produktov, ktoré si fyzická osoba od neho objednala, komunikáciu medzi fyzickou osobou a Prevádzkovateľom a ďalších podrobností ohľadne zmluvy uzatvorenej medzi fyzickou osobou a Prevádzkovateľom.
10.5 Zákonným dôvodom spracovania osobných údajov je
10.6 Účelom spracovania osobných údajov je
10.7 Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje
Po uplynutí doby uchovávania osobných údajov prevádzkovateľ osobné údaje vymaže resp. v prípade údajov zachytených v listinnej podobe tieto príslušným spôsobom zlikviduje.
10.8 Príjemcovia osobných údajov sú osoby
10.9 Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že neodovzdá a nesprístupní osobné údaje fyzickej osoby do tretej krajiny (do krajiny mimo EU) alebo medzinárodnej organizácii a rovnako tak tieto nesprístupní tretej osobe, ktorá by nebola poučená o povinnostiach v súvislosti s nakladaním a ochranou osobných údajov, ako ani osobe, ktorá nie je na prístup k osobným údajom dotknutej fyzickej osoby oprávnená podľa týchto všeobecných obchodných podmienok alebo internej politiky Prevádzkovateľa.
10.10 Za podmienok stanovených v ZOOÚ má dotknutá fyzická osoba právo na:
Dotknutá fyzická osoba má zároveň právo na podanie podnetu na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky za účelom preskúmania postupu Prevádzkovateľa pri ochrane osobných údajov dotknutej fyzickej osoby.
10.11 Prevádzkovateľ prehlasuje, že prijal všetky vhodné technické a organizačné opatrenia k zabezpečeniu osobných údajov. Prevádzkovateľ prijal technické opatrenia k zabezpečeniu dátových úložísk a úložísk osobných údajov v listinnej podobe, najmä ochrana firewallom, prístupovým užívateľským menom a heslom pri dátových úložiskách a odloženie príslušných dokumentov v uzamykateľnej skrini a v uzamykateľnom priestore, od ktorých majú kľúč iba príslušné osoby v prípade listinných dokumentov. Prevádzkovateľ prehlasuje, že k osobným údajom majú prístup len ním poverené osoby.
10.12 Pre fungovanie webových stránok využíva Prevádzkovateľ cookies, ktoré predstavujú malé súbory, ktoré internetové stránky Prevádzkovateľa pomocou prehliadača ukladajú do zariadenia fyzickej osoby. Cookies dokážu zaznamenať určité špecifické informácie z návštev na internetovej stránke Prevádzkovateľa. Pri začiatku prehliadania internetovej stránky (eshopu) Prevádzkovateľa dotknutá osoba súhlasí s tým, že jej budú zaevidované príslušné cookies, ktoré sa týkajú jej obchodného prípadu resp. v prípade nezáujmu o tieto, vysloví svoj nesúhlas s takýmto registrovaním cookies. Prostredníctvom cookies nedochádza k priamej identifikácii dotknutej osoby, avšak ich zber sa považuje za spracovanie osobných údajov. Cookies používa Prevádzkovateľ na základe jeho oprávneného záujmu a to v zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia a cookies, prostredníctvom ktorých cieli reklamu na mieru, spracúva so súhlasom dotknutej osoby uvedenej v tomto článku všeobecných obchodných podmienok.
10.13 Prevádzkovateľ uvádza, že osobné údaje dotknutej fyzickej osoby nezverejňuje, nesprístupňuje a neposkytuje žiadnym tretím stranám s výnimkou organizácií, s ktorými spolupracuje pri správnom spracovaní, vybavení a doručení objednávok dotknutých fyzických osôb. K takýmto spolupracujúcim organizáciám, okrem tých, ktoré boli uvedené vyššie v tomto článku všeobecných obchodných podmienok patria najmä banky (napr. overenie platby prevodom na účet). Prevádzkovateľ vyhodnocuje pre štatistické účely informácie o používaní jeho internetovej stránky www.friprint.sk (napr. počet užívateľov navštevujúcich stránku, miesto vstupu na internetovú stránku a iné). Tieto informácie sú iba číselné (bez osobných údajov) a budú použité pre potreby vnútorných rozborov a analýz za účelom zlepšenia kvality jeho internetovej stránky.
XI.
Záverečné ustanovenia
11.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky, ako aj všetky právne vzťahy z nich vyplývajúce, resp. vzniknuté, sa riadia platnými a účinnými všeobecne záväznými predpismi SR.
11.2 Tieto všeobecné obchodné podmienky sú dostupné v sídle Predávajúceho ako aj na internetovej stránke (eshope) Predávajúceho.
11.3 V prípade, ak niektoré ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok sú alebo sa stanú neplatnými, neúčinnými alebo nerealizovateľnými, nebude tým dotknutá platnosť, účinnosť a realizovateľnosť zostávajúcich ustanovení všeobecných obchodných podmienok. Tieto všeobecné obchodné podmienky predstavujú bližšiu úpravu vzájomných práv a povinností Predávajúceho a Kupujúceho, medzi ktorými obchodná činnosť bude realizovaná na základe uzatvorenej zmluvy. Ako prioritne je záväzná úprava v jednotlivej zmluve resp. v jednotlivom obchodnom prípade bez ohľadu na to, či tento obchodný prípad bol uzatvorený v písomnej forme alebo formou elektronickej objednávky na internetovej stránke (eshope) Spoločnosti, pričom jednotlivé obchodné prípady sa sekundárne riadia týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ak niektoré skutočnosti nie sú dohodnuté v jednotlivom obchodnom prípade, alebo sú dohodnuté odlišne.
11.4 Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto všeobecné obchodné podmienky kedykoľvek podľa svojho uváženia, obchodnej politiky a platnej legislatívy. Je však povinný vopred tieto zmeny zverejniť na obvyklom mieste ich dostupnosti s uvedením dátumu účinnosti zmien. V prípade, ak Kupujúci nesúhlasí so zmenami všeobecných obchodných podmienok je povinný svoj nesúhlas vyjadriť písomne a to v lehote do 30 dní od ich zverejnenia, v opačnom prípade je povinný tieto rešpektovať.
V Košeci dňa 2. apríla 2023
STAVMEN, s. r. o.
v zast.: Radoslav Fusek, konateľ